Zamówienia na organizację i przeprowadzenie usługi szkoleniowej: Nowoczesne techniki sprzedaży z elementami bukieciarstwa
XMLTreść
zamówienie na | Organizację i przeprowadzenie usługi szkoleniowej: Nowoczesne techniki sprzedaży z elementami bukieciarstwa |
---|---|
Status zamówienia | rozstrzygnięte |
nr sprawy | ZP-251-31/ALR/2010 |
zamawiający | Powiatowy Urząd Pracy w Chojnicach |
tryb zamówienia | Przetarg nieograniczony |
wartość szacunkowa | poniżej kwot art. 11 ust.8 Ustawy Pzp |
termin składania ofert |
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiatowy Urząd Pracy w Chojnicach,
ul. Lichnowska 5,
89-620 Chojnice,
woj. pomorskie,
tel. 052 39 50 726,
faks 052 39 50 734.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.pupchojnice.pl, www.bip22.lo.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Organizacja i przeprowadzenie usługi szkoleniowej: Nowoczesne techniki sprzedaży z elementami bukieciarstwa.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Zakres zamówienia obejmuje przeszkolenie 15 osób bezrobotnych
zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Chojnicach.
2. Szkolenie w zakresie objętym zamówieniem będzie realizowane w jednej grupie na terenie miasta: Chojnice.
3. Zamawiający nie dopuszcza realizacji szkolenia objętego przedmiotem
zamówienia w połączeniu z innymi osobami z wolnego naboru (z wyjątkiem
kierowanych przez Zamawiającego). Możliwość udziału w szkoleniu osób
kierowanych przez inne instytucje podejmie Zamawiający po rozpatrzeniu
stosownego wniosku.
4. Minimalny zakres szkolenia - opis modułów
szkoleniowych:
a) moduł handlowy (około 70 godzin), w tym: przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w jednostce handlowej, organizacja handlu, sprzedaży i zaopatrzenia, techniki nowoczesnej sprzedaży, dokumentacja i podstawowe obliczenia sklepowe, realizacja płatności gotówkowych i bezgotówkowych, reklamacje, wyposażenie punktu sprzedaży detalicznej (ekspozycja i rozmieszczenie towaru), bezpośredni kontakt z klientem - umiejętności negocjowania i komunikowania się, komunikacja werbalna i niewerbalna, organizacja spotkań i prezentacja produktów, sprzedaż w terenie, minimum sanitarne, obsługa kasy fiskalnej (m.in. prawne i techniczne aspekty funkcjonowania kasy),
b) podstawy obsługi komputera (w tym: Word,
Excel, obsługa Internetu ) oraz obsługa minimum jednego programu
komputerowego najczęściej stosowanego w handlu -około 60 godzin,
c)
moduł florystyczny (około 10 godz. teorii i 50 godz. praktyki), w tym:
tworzenie wiązanek i dekoracji okolicznościowych z kwiatów żywych,
sztucznych i suszonych, techniki utrwalania kwiatów, pakowanie
prezentów,
d) aktywne poszukiwanie pracy (20 godzin), w tym:
atuty zawodowe i bariery w poszukiwaniu pracy,
nowoczesne metody i techniki aktywnego poszukiwania pracy i ich wpływ
na uzyskany efekt,
zasady sporządzania dokumentów aplikacyjnych,
prawidłowa komunikacja i asertywność sposobem na skuteczną
autoprezentację przed przyszłym pracodawcą.
Uwaga: W punkcie 4 został podany minimalny zakres programowy wskazując
tym samym na zagadnienia, które winny zostać podjęte podczas szkolenia
z możliwością ich rozszerzenia.
1. Ilość godzin przypadających na
jednego uczestnika musi wynosić 210 godzin zegarowych w zakresie
szkolenia objętego przedmiotem zamówienia.
2. Pod pojęciem godzina
zegarowa rozumie się 45 minut zajęć dydaktycznych i 15 minut przerwy.
3. Program szkolenia musi być opracowany zgodnie z rozporządzeniem MEN
z dnia 3 lutego 2006 r. w sprawie uzyskania i uzupełniania przez osoby
dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w
formach pozaszkolnych (Dz. U. Nr poz. 216 z późn. zm.). Ponadto program
szkolenia musi zawierać informacje odpowiadające wymaganiom §32 ust. 4
Rozporządzenia Ministra Pracy i polityki Społecznej z dnia 2 marca 2007
roku w sprawie szczegółowych warunków prowadzenia przez publiczne
służby zatrudnienia usług rynku pracy (Dz. U. Nr 47, poz. 315 z 2007
roku).
4. Szkolenie należy zrealizować wg planu nauczania obejmującego
przeciętnie nie mniej niż 30 godzin zegarowych w tygodniu.
5. W przypadku pełnych miesięcy szkolenia plan zajęć powinien obejmować nie mniej niż 150 godzin zegarowych w każdym miesiącu, przypadających na jednego uczestnika.
6. Zajęcia dla każdego z uczestników szkolenia
muszą odbywać się w dni robocze (od poniedziałku do piątku), w
godzinach 08:00 - 17:00.
7. Ilość godzin szkolenia w ciągu jednego dnia
nie może być większa niż 8 godzin zegarowych.
8. Wszystkie zajęcia
muszą być przeprowadzone z trenerem. Nie dopuszcza się prowadzenia
zajęć drogą elektroniczną, metodą e-learningu, w formie
eksternistycznej, etc.
9. Każdy uczestnik szkolenia winien otrzymać na
własność: teczkę skrzydłową na rzep, format A4, szerokość grzbietu co
najmniej 30 mm, wykonaną z wytrzymałej tektury zewnętrznie lakierowanej
(lub wykonanej z tworzywa sztucznego), notes format A4, minimum 80
kartek, długopis, kalkulator,
pamięć przenośną (pendrive) min. 2 GB Teczkę Kompetencji z płytą CD.
materiały do realizacji zajęć praktycznych w zakresie modułu florystycznego,
w ilości gwarantującej opanowanie umiejętności praktycznych w jak
najwyższym stopniu.
10. Każdy uczestnik winien otrzymać Teczkę
Kompetencji w formacie mieszczącym dokumenty A4, posiadającą co
najmniej zakładki: dane personalne, wykształcenie, szkolenia oraz 5
dodatkowych zakładek umożliwiających wykonanie nań opisu zawartości. Po
każdej z zakładek muszą zostać umieszczone wkłady foliowe, aby
umożliwić osobie umieszczenie posiadanych dokumentów. Teczka musi
posiadać możliwość uzupełnienia wskazanych powyżej wkładów. Dodatkowo w
teczce musi zostać umieszczona płyta CD, na której uczestnicy zapiszą
stworzone w trakcie zajęć aktywnego poszukiwania pracy dokumenty
aplikacyjne (tj. list motywacyjny, CV).
11. Wykonawca zobligowany jest do zapewnienia każdemu z uczestników
szkolenia dodatkowych, adekwatnych do treści szkolenia, środków i
materiałów dydaktycznych tj. podręczników (opracowanie książkowe
posiadające Międzynarodowy Znormalizowany Numer Książki - ISBN),
skryptów obejmujących czytelne i estetycznie wykonane kserokopie
materiałów, itp.
12. Materiały dydaktyczne muszą być nowe, nieużywane, zgodne z
obowiązującym stanem prawnym oraz dobre jakościowo.
13. Komplet
materiałów dydaktycznych uczestnik szkolenia musi otrzymać w dniu jego
rozpoczęcia, z wyjątkiem Teczki Kompetencji, która musi zostać
przekazana najpóźniej w dniu rozpoczęcia modułu aktywnego poszukiwania
pracy.
14. Każdy uczestnik winien otrzymać imienny identyfikator.
15. Wykonawca musi dysponować salą do zajęć teoretycznych i praktycznych na terenie Chojnic - wyposażoną w minimum 15 stanowisk dla uczestników szkolenia
16. Wykonawca, w celu prawidłowej realizacji
szkolenia, zapewni co najmniej: sale dydaktyczne, spełniające wymogi
BHP i ochrony Ppoż; osobne stanowiska pracy dla każdego z uczestników,
osobne stanowisko komputerowe dla każdego uczestnika (w przypadku zajęć
z wykorzystaniem komputera) wyposażone w gniazdo USB oraz napęd CD
umożliwiający zapis na płytach CD-RW. Odległość pomiędzy monitorami
pracującymi obok siebie powinna być nie mniejsza niż 0,5 m; w ramach
zajęć z wykorzystaniem komputera każdy uczestnik musi mieć zapewnioną
możliwość wykonania wydruku bezpośrednio ze swojego stanowiska
komputerowego na drukarce znajdującej się w sali, w której odbywają się
zajęcia;
każde stanowisko komputerowe musi być wyposażone w legalne
oprogramowanie, niezbędne do prawidłowej realizacji programu szkolenia
objętego przedmiotowym postępowaniem. Ponadto wszystkie stanowiska
komputerowe muszą mieć dostęp do Internetu;
indywidualny dostęp do kasy fiskalnej dla każdego uczestnika;
dostęp do takiej ilości pomieszczeń, która zapewni możliwość realizacji
szkolenia objętego przedmiotem zamówienia; swobodny dostęp do
pomieszczeń sanitarnych w budynku, w którym odbywają się zajęcia w
ramach szkolenia (tj. WC, umywalka wraz z dostępem do ciepłej wody);
dostęp do niezbędnych środków czystości (tj. papier toaletowy, mydło do
rąk, ręczniki papierowe lub suszarka do rąk); dostęp do zaplecza
socjalnego (tj. czajnik elektryczny lub inne urządzenie umożliwiające
zaparzenia kawy lub herbaty) oraz kubki jednorazowe przeznaczone do
napojów gorących lub zimnych, łyżeczki.
17. Wykonawca we wszystkie dni szkolenia zapewni uczestnikom
poczęstunek w postaci: kawy, herbaty, zimnych napojów oraz ciastek.
18. Sale, w których odbywać się będzie szkolenie muszą być przestronne, jasno oświetlone, wyposażone w niezbędny sprzęt dydaktyczny i multimedialny niezbędny do prawidłowego przebiegu szkolenia.
19. Do
realizacji zadania Wykonawca zobowiązany jest podać wykładowców o
odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu, niezbędnych do prawidłowej
realizacji szkolenia, objętego przedmiotem umowy. Minimalne wymagania
zamawiającego co do kwalifikacji i doświadczenia osób prowadzących
szkolenie zostały wskazane w Rozdziale XI siwz.
20. Każdy uczestnik po
pozytywnym zakończeniu szkolenia musi otrzymać zaświadczenie o jego
ukończeniu, w myśl Rozporządzenia Ministra Edukacji i nauki z dnia 3
lutego 2006 roku w sprawie uzyskiwania i uzupełniania przez osoby
dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji zawodowych w
formach pozaszkolnych (Dz. U. 2006 Nr 31, poz. 216 ze zm.).
21.
Wykonawca zobowiązany jest wyznaczyć osobę(osoby) prowadzące nadzór
wewnętrzny nad realizacją umowy oraz do bezpośredniego kontaktowania
się z Zamawiającym.
22. Wykonawca zobowiązany będzie do sprawdzenia efektów szkolenia.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 85.53.00.00-8.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 35.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w niniejszym postępowaniu.
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawcy musi wykazać spełnianie warunku, poprzez wykazanie, że posiadają wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych prowadzonych przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę Wykonawcy (zgodnie z ustawą o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2008 r. Nr 69, poz. 415 z późn. zm.) i jest on aktualny na dzień składania oferty.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawca musi wykazać, że przeprowadził co najmniej 1 szkolenie dla grupy minimum 10-osobowej (w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie) odpowiadające swoim rodzajem usłudze szkoleniowej obejmującej zakres przedmiotu zamówienia w niniejszym postępowaniu, o minimalnej liczbie 100 godzin przypadającej na jednego uczestnika.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawcy wykażą, iż dysponują lub dysponować będą lokalem do przeprowadzenia zajęć teoretycznych oraz praktycznych, wyposażonym w minimum 15 stanowisk dla uczestników szkolenia
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Wykonawcy wykażą, iż dysponują lub dysponować będą minimum 2 osobami, które w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert przeprowadziły min. 1 szkolenie, którego zakres tematyczny odpowiada zagadnieniom, które wskazana osoba będzie omawiała na szkoleniu objętym przedmiotem zamówienia. Osoby ujęte w wykazie kadry dydaktycznej przewidziane do realizacji szkolenia powinny posiadać kwalifikacje i uprawnienia odpowiednie do zakresu przedmiotu zamówienia. Ponadto osoby, które będą realizowały szkolenie muszą posiadać wykształcenie wyższe, z wyjątkiem modułu florystycznego, który mogą realizować osoby z wykształceniem minimum średnim.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1 - Cena - 40
- 2 - Doświadczenie w prowadzeniu szkoleń objętych przedmiotem zamówienia - 25
- 3 - Posiadanie certyfikatu jakości usług obejmującego swoim zakresem przedmiot zamówienia - 20
- 4 - Materiały dydaktyczne - 15
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip22.lo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Powiatowy Urząd Pracy w Chojnicach ul. Lichnowska 5 pokój 27 (I piętro) 89-620 Chojnice.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
19.10.2010 godzina 09:00,
miejsce:
Powiatowy Urząd Pracy w Chojnicach
ul. Lichnowska 5 pokój 13- Sekretariat (I piętro)
89-620 Chojnice.
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Formularz ofertowy - Załącznik nr 1
Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - Załącznik nr 2
Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - Załącznik nr 3
Pełnomocnictwo - Załącznik nr 4
Wykaz wykonanych usług szkoleniowych - Załącznik nr 5
Wykaz kadry dydaktycznej, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia - Załącznik nr 6
Zobowiązanie do współpracy (wykładowcy) - Załącznik nr 7
Program szkolenia - Załącznik nr 8
Zobowiązanie do współpracy - Załącznik nr 9
Kalkulacja kosztów szkolenia - Załącznik nr 10
Lista zrealizowanych szkoleń objętych przedmiotem zamówienia - Załącznik nr 11