Zamówienia na organizacja i przeprowadzenie usługi szkoleniowej: Opiekunka osób starszych i niepełnosprawnych.
XMLTreść
zamówienie na | Organizacja i przeprowadzenie usługi szkoleniowej: Opiekunka osób starszych i niepełnosprawnych. |
---|---|
Status zamówienia | rozstrzygnięte |
nr sprawy | ZP-771-12/ALR/2010 |
zamawiający | Powiatowy Urząd Pracy w Chojnicach |
tryb zamówienia | Przetarg nieograniczony |
wartość szacunkowa | poniżej kwot z art. 11 ust 8 ustawy Pzp |
termin składania ofert |
Numer ogłoszenia: 200130 - 2010; data zamieszczenia: 08.07.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiatowy Urząd Pracy w Chojnicach,
ul.
Lichnowska 5,
89-620 Chojnice, woj. pomorskie,
tel. 52 39 50 726, faks 52 39 50 734.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.pupchojnice.pl, www.bip22.lo.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Organizacja i przeprowadzenie usługi szkoleniowej: Opiekunka domowa osób starszych i niepełnosprawnych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu
zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest organizacja i
przeprowadzenie usługi szkoleniowej pod nazwą:Opiekunka domowa osób
starszych i niepełnosprawnych, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał
Ludzki 2007-2013, PRIORYTET VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich,
Działanie 6.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności
zawodowej w regionie, Poddziałanie 6.1.3. Poprawa zdolności do
zatrudnienia oraz podnoszenie poziomu aktywności zawodowej osób
bezrobotnych, Kapitał ludzki bogactwem regionu, współfinansowanego ze
środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zakres zamówienia obejmuje przeszkolenie 16 osób bezrobotnych
zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Chojnicach, posiadających
wykształcenie min. podstawowe lub gimnazjalne.
Szkolenie w zakresie objętym zamówieniem będzie realizowane na terenie
miasta Chojnice. Zamawiający nie dopuszcza realizacji szkolenia objętego
przedmiotem zamówienia w połączeniu z innymi osobami z wolnego naboru
(z wyjątkiem kierowanych przez Zamawiającego). Możliwość udziału w
szkoleniu osób kierowanych przez inne instytucje podejmie Zamawiający po
rozpatrzeniu stosownego wniosku.
Minimalny zakres szkolenia - opis modułów szkoleniowych:
Zajęcia teoretyczno - praktyczne - 140 godzin powinny zawierać:
1) wykonywanie codziennych czynności z zakresu gospodarstwa domowego,
2) wykonywanie zabiegów pielęgnacyjno - higienicznych (m.in. pielęgnacja
ran przewlekłych, pielęgnacja chorego leżącego w łóżku,
3) czuwanie nad prawidłowym odżywianiem osób starszych i
niepełnosprawnych,
4) postępowanie z wybranymi problemami zdrowotnymi,
5) udzielanie pierwszej pomocy w stanach zagrożenia zdrowia i życia,
reanimacja,
6) rozpoznawanie, klasyfikacja i eliminowanie czynników i sytuacji
zagrażających zdrowiu i bezpieczeństwu podopiecznego,
7) współpraca z podopiecznym i jego rodziną,
8) rozpoznawanie potrzeb podopiecznego w zakresie wykorzystania czasu
wolnego,
9) stosowanie wybranych form terapii zajęciowej,
10) organizowanie zajęć rekreacyjnych podopiecznego.
Zajęcia praktyczne (praktyka) na terenie powiatu chojnickiego w
jednostkach (placówkach specjalistycznych) takich jak np.: Dom Opieki
Osób Starszych, Hospicjum - 80 godzin
(na 1 osobę szkolona).
Przydziału do odbycia praktyki dokona instytucja
szkoląca (Wykonawca) w porozumieniu z uczestnikami szkolenia. Każdy
uczestnik kursu musi odbyć praktykę w jednej placówce specjalistycznej.
Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia praktyki w co najmniej dwóch
specjalistycznych placówkach.
Ilość godzin przypadających na jednego uczestnika musi wynosić 220
(godzin zegarowych) w zakresie szkolenia objętego przedmiotem zamówienia.
Pod pojęciem godzina zegarowa rozumie się 45 minut zajęć dydaktycznych i
15 minut przerwy.
Szkolenie należy zrealizować wg planu nauczania obejmującego przeciętnie
nie mniej niż 30 godzin zegarowych w tygodniu.
W przypadku pełnych
miesięcy szkolenia plan zajęć powinien obejmować nie mniej niż 150
godzin zegarowych w każdym miesiącu, przypadających na jednego
uczestnika.
Zajęcia dla każdego z uczestników szkolenia muszą odbywać się w dni
robocze (od poniedziałku do piątku), w godzinach 08:00 - 18:00.
Ilość godzin szkolenia w ciągu jednego dnia nie może być większa niż 8
godzin zegarowych.
Wszystkie zajęcia muszą być przeprowadzone z trenerem. Nie dopuszcza się
prowadzenia zajęć drogą elektroniczną, metodą e-learningu, w formie
eksternistycznej, etc.
Wykonawca, w celu prawidłowej realizacji szkolenia, zapewni co najmniej:
1 salę do zajęć teoretyczno-praktycznych, wyposażoną w 16 stanowisk
oraz sprzęt i pomoce dydaktyczne dostosowane do szkolenia objętego
zamówieniem, spełniającą wymogi BHP i ochrony Ppoż;
swobodny dostęp do pomieszczeń sanitarnych w budynku, w którym odbywają się zajęcia w ramach szkolenia (tj. WC, umywalka wraz z dostępem do ciepłej wody);
dostęp do niezbędnych środków czystości (tj. papier toaletowy, mydło do
rąk, ręczniki papierowe lub suszarka do rąk);
dostęp do zaplecza socjalnego (tj. czajnik elektryczny lub inne
urządzenie umożliwiające zaparzenia kawy lub herbaty) oraz kubki
jednorazowe przeznaczone do napojów gorących lub zimnych, łyżeczki.
Wykonawca we wszystkie dni szkolenia zapewni uczestnikom poczęstunek w
postaci: kawy, herbaty, zimnych napojów oraz ciastek.
Sale, w których odbywać się będzie szkolenie muszą być przestronne,
jasno oświetlone, wyposażone w niezbędny sprzęt dydaktyczny i
multimedialny niezbędny do prawidłowego przebiegu szkolenia.
Do realizacji zadania Wykonawca zobowiązany jest podać wykładowców o
odpowiednich kwalifikacjach i doświadczeniu, niezbędnych do prawidłowej
realizacji szkolenia, objętego przedmiotem umowy.
Minimalne wymagania
zamawiającego co do kwalifikacji i doświadczenia osób prowadzących
szkolenie zostały wskazane w siwz.
Każdy uczestnik po pozytywnym zakończeniu szkolenia musi otrzymać
zaświadczenie o jego ukończeniu, w myśl Rozporządzenia Ministra Edukacji
i nauki z dnia 3 lutego 2006 roku w sprawie uzyskiwania i uzupełniania
przez osoby dorosłe wiedzy ogólnej, umiejętności i kwalifikacji
zawodowych w formach pozaszkolnych (Dz. U. 2006 Nr 31, poz. 216 ze zm.).
Wykonawca zobowiązany jest wyznaczyć osobę/osoby prowadzące nadzór
wewnętrzny nad realizacją umowy oraz do bezpośredniego kontaktowania się
z Zamawiającym.
Wykonawca zobowiązany będzie do sprawdzenia efektów szkolenia.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.53.00.00-8.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 37.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
A. W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 22 i art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo Zamówień Publicznych składa następujące dokumenty: Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 Ustawy (lub uaktualnione przez odpowiedni, uprawniony do ich wystawienia organ), wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, w tym: dokument, wystawiony przez wojewódzki urząd pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej, potwierdzający wpis do rejestru instytucji szkoleniowych oraz wydruk ze strony Rejestru instytucji szkoleniowych (www.ris.praca.gov.pl) potwierdzający kontynuowanie przez jednostkę działalności szkoleniowej w roku 2010. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków na podstawie wymaganych dokumentów i oświadczeń w oparciu o zasadę spełnia- nie spełnia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełnienia warunku posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia: Wykonawca musi wykazać, że przeprowadził co najmniej 1 szkolenie dla grupy minimum 10-osobowej (w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie) odpowiadające swoim rodzajem i wartością usłudze szkoleniowej obejmującej zakres przedmiotu zamówienia. Wykonawca poda przedmiot, wartość, oraz datę wykonania i odbiorców. Do wykazu Wykonawca musi również dołączyć dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane (lub są wykonywane - w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych) należycie. Opis przeprowadzonych szkoleń musi zawierać m.in. liczbę godzin szkolenia oraz wyszczególnienie podstawowych bloków tematycznych, które realizowane były w jego zakresie. Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada niezbędne doświadczenie, jeżeli wykaże, iż w ciągu ostatnich trzech lat wykonał, co najmniej, jedną pracę podobną do przedmiotu zamówienia. Za pracę podobną Zamawiający uzna realizację przez Wykonawcę usługi, których zakres w przeważającej części odpowiada zakresem i wartością usłudze stanowiącej przedmiot niniejszego zamówienia, każda potwierdzona odpowiednimi referencjami. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków na podstawie wymaganych dokumentów i oświadczeń w oparciu o zasadę spełnia- nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełnienia warunku dysponowania potencjałem technicznym, Wykonawca wykaże, iż: zajęcia praktyczne zostaną przeprowadzone w zakładzie opiekuńczym oraz, ze dysponuje lub będzie dysponował 1 łóżkiem z wyposażeniem, 1 fantomem, 1 wózkiem i chodzikiem inwalidzkim i 5 stolikami do ćwiczeń manualnych. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków na podstawie wymaganych dokumentów i oświadczeń w oparciu o zasadę spełnia- nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełnienia warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, Wykonawca wykaże, iż: a. dysponuje lub będzie dysponował, co najmniej, 1 osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i która posiada wykształcenie wyższe pielęgniarskie oraz legitymuje się doświadczeniem w prowadzeniu zajęć w co najmniej 1 szkoleniu w zakresie objętym zamówieniem. Wszystkie osoby ujęte w wykazie kadry dydaktycznej przewidziane do realizacji szkolenia powinny posiadać kwalifikacje i uprawnienia odpowiednie do zakresu przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty kserokopie (potwierdzone za zgodność z oryginałem) dokumentów potwierdzających spełnianie warunku, tzn. posiadanie wykształcenia wyższego, oraz pozostałych dokumentów potwierdzających posiadanie wymaganych uprawnień. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków na podstawie wymaganych dokumentów i oświadczeń w oparciu o zasadę spełnia- nie spełnia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
W celu potwierdzenia spełnienia warunku odnośnie sytuacji ekonomicznej i finansowej Wykonawca złoży oświadczenie z art. 22 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych stanowiące Załącznik nr 5 do siwz. W tym wypadku Zamawiający poprzestaje na ogólnym sformułowaniu warunku. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków na podstawie wymaganych dokumentów i oświadczeń w oparciu o zasadę spełnia- nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
- opis urządzeń technicznych, instrukcję obsługi oraz środków stosowanych przez wykonawcę dostaw lub usług oraz opis zaplecza naukowo-badawczego wykonawcy, w celu potwierdzenia zapewnienia odpowiedniej jakości realizowanego zamówienia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:
- 1 - Cena - 40
- 2 - Doświadczenie Wykonawcy w prowadzeniu szkoleń objętych przedmiotem zamówienia - 25
- 3 - Posiadanie certyfikatu jakości usug obejmujących swoim zakresem przedmiot zamówienia - 20
- 4 - Materiały dydaktyczne - 15
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna
specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip22.lo.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Powiatowy Urząd Pracy w Chojnicach
ul. Lichnowska 5 pokój 27
89-620 Chojnice.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.07.2010 godzina 09:00, miejsce: Powiatowy Urząd Pracy w Chojnicach ul. Lichnowska 5 pokój 13-Sekretariat (I piętro) 89-620 Chojnice.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013, PRIORYTET VI Rynek pracy otwarty dla wszystkich, Działanie 6.1 Poprawa dostępu do zatrudnienia oraz wspieranie aktywności zawodowej w regionie, Poddziałanie 6.1.3. Poprawa zdolności do zatrudnienia oraz podnoszenie poziomu aktywności zawodowej osób bezrobotnych, Kapitał ludzki bogactwem regionu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia
Formularz ofertowy - Załącznik nr 1
Program szkolenia - Załącznik nr 2
Wykaz usług szkoleniowych - Załącznik nr 3
Wykaz kadry dydaktycznej - Załącznik nr 4
Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - Załącznik nr 5
Oświaqdczenie o niepodleganiu wykluczeniu - Załącznik nr 6
Oświadczenie o niezaleganiu z opłatami - Załącznik nr 7